Dela sidan:

Under en månad kollar en miljard människor på sammanlagt sex miljarder timmar Youtube-video. I Sverige tittar 27 procent av internetanvändare på Youtube dagligen. Bland 12-15-åringar är siffran hela 86 procent. Det gör Youtube till en av de viktigaste marknadsföringskanalerna. 

Ytterligare en aspekt som talar för Youtube är att videoannonser på Youtube ger dig som annonsör stora innehållsmässiga möjligheter att nå ut till potentiella kunder på ett engagerande sätt genom att du kan vara personlig, dela med dig av din expertis och förklara hur din produkt eller tjänst kan gynna dina kunder.

I denna utbildningen kommer vi gå igenom vad och hur du kan annonsera och vilka möjligheter som finns för att få ut maximal effekt av det. Du får också lära dig att använda Google Adwords-verktyget, som används för att köpa annonser på Youtube.

UTBILDNINGEN GÅR IGENOM:
– Google Adwords-verktyget och hur det används för Youtube-annonserig
– Youtubes olika annonsformat och hur du väljer rätt format för ditt innehåll
– Hur du sätter upp en Youtube-kanal
– Hur du skapar kampanjer
– Hur du väljer målgrupper
– Hur du mäter och analyserar annonsresultat
– Optimerar kampanjer

UTBILDNINGEN RIKTAR SIG TILL:
Alla som arbetar med eller ansvarar för marknadsföring i digitala kaner och vill lära sig att nå ut effektivt genom Youtube, till exempel:
– Marknadschefer och marknadsförare
– Social Media Managers
– Conversion Managers
– Webbredaktörer
– Site owners (med ansvar för betalda kanaler)
– Kommunikationschefer och kommunikatörer

MÅL MED UTBILDNINGEN:
Att du som deltagare ska kunna:
– Planera och skapa framgångsrika Youtube-kampanjer
– Förstå hur köpet av videoannonsering fungerar i detalj
– Optimera Youtube-kampanjer för maximal effekt
– Utvärdera effekter av Youtube-kampanjer

Anmäl dig här »

PROGRAM 

09.00 – Välkomnande och introduktion

09.15 – Youtubes roll och strategi
– Youtubes utveckling
– Youtube som marknadsföringskanal
– Att skapa en Youtube-strategi 

10.15 Fika

10-30 Skapa framgångsrika Youtube kampanjer
– Google Adwords-verktyget för Youtube-annonsering
– Best-practices för Youtube-marknadsföring
– Hur du väljer rätt annonsformat
– Hur du hittar dina målgrupper 

12.00 Lunch 

13.00 Optimering
– Identifiera förbättringsmöjligheter för Youtube-kampanjer
– Hur du kan arbeta med budgivning
– Applicera ändringar på ett effektivt sätt

14.30 Fika

14.45 Mätning, analyser och insikter
– Identifiera och använda relevant statistik
– Utvärdera status av kampanjerna
– Analyser om leveransen och
– Få ut värdefulla insikter för affären

16.30 – 17.00 –Summering och avslut
– Framtids spänningar
– Inspiration
– Case

 

Information


Anmäl dig här »

 KURSLEDARE

youtube

Rafael Araujo
Rafael Araujo är operativchef för performance byrån Quisma. Han har 15 års internationell erfarenhet inom digital marknadsföring och idag är han huvudansvarig för ett team av specialister och leveransen åt några av Nordens största annonsörer. 


youtubeRudy Chanafiah
Rudy Chanafiah är paid social-specialist på performancebyrån Quisma där han har samlat erfarenhet av att jobba med globala kunder, från strategi till leverans och analys. Han har mångårig kunskap inom Youtube genom annonsörer som är verksamma i flera marknader. 

Alla utbildningar