Designindex
Ny omgång av Designindex – skicka in ditt bidrag här
Publicerad: 5 november 2019, 08:46
Har din byrå eller ditt företag tagit fram en vinnande förpacknings- eller identitetsdesign? Då bör du skicka in jobbet till Resumés tävling Designindex.
Vem är bäst på att skapa värde med design? Svaret får du med Resumés mätning och kvartalsvisa tävling Designindex.
Fyra gånger per år bjuds designers och byråer in att testa sina arbeten mot paneler som ger omdöme om likeability, betalningsvilja och köpintention före och efter den nya designen. Panelen utgörs av 1000 personer av ett riksgenomsnitt och undersökningen – som görs av marknadsanalysföretaget Bilendi – är statistiskt säkerställd.
Vinnarna, den design som ökat mest, kommer att lyftas fram i Resumés olika kanaler. Designindex är framtaget med hjälp av varumärkes- och designgruppen i Komm.
Senaste omgången av Designindex presenterades i början av oktober 2019. Vinnare i kategorin identitetsdesign blev Nordiska Kliniken och The Studio, medan Falksalt och Identity Works tog hem segern i förpackningsdesign.
Deadline för inskick av bidrag är torsdag 14 november 2019. Det här behöver du skicka in när du deltar i Designindex:
1. Bilder som visar designen före och efter omgörningen. Säkerställ att dessa bilder, till sitt format, är så lika som möjligt med avseende på: Antal bilder, antal enheter, typ av enheter och layout. Bilderna bör helst vara i .png-format på transparent bakgrund. Formatet på bilderna bör vara 1920x1080 och upplösningen 300 dpi.
Exempel företagsidentitet:
Exempel förpackningar:
2. Skicka ditt bidrag med e-post till m.lilius(at)bilendi.com senast den 14 november 2019. Glöm inte att ange: Era kontaktuppgifter (namn, e-post och telefonnummer), byrånamn, uppgifter om kategori (förpackning eller företagsidentitet) samt vad som är före och efter, företagets organisationsnummer och till vem fakturan ska skickas, samt bidragets namn.
För varje bidrag faktureras 1950 kronor i anmälningsbidrag, detta för att täcka en del av kostnaderna för Designindex-undersökningen.