Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag23.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Designindex

Snart deadline i Designindex – skicka in ditt bidrag här

Publicerad: 27 Maj 2020, 10:06

Den 16 september är det deadline för att lämna in bidrag till nästa omgång av Designindex.

Har din byrå eller ditt företag tagit fram en vinnande förpacknings- eller identitetsdesign? Då bör du skicka in jobbet till Resumés tävling Designindex.


Ämnen i artikeln:

DesignDesignindex

Vem är bäst på att skapa värde med design? Svaret får du med Resumés mätning och kvartalsvisa tävling Designindex.

Fyra gånger per år bjuds designers och byråer in att testa sina arbeten mot paneler som ger omdöme om likeability, betalningsvilja, köpintention och preferens före och efter den nya designen. Panelen utgörs av 1500 personer av ett riksgenomsnitt och undersökningen – som görs av marknadsanalysföretaget Bilendi – är statistiskt säkerställd.

LÄS OCKSÅ: Alla vinnare av Designindex: Här är de viktigaste lärdomarna 

Vinnarna, den design som ökat mest, lyfts fram i Resumés olika kanaler. Designindex är framtaget med hjälp av varumärkes- och designgruppen i Komm.

Deadline för inskick av bidrag är onsdag 16 september 2020. Det här behöver du skicka in när du deltar i Designindex:

1. Bilder som visar designen före och efter omgörningen. Säkerställ att dessa bilder, till sitt format, är så lika som möjligt med avseende på: Antal bilder, antal enheter, typ av enheter och layout. Bilderna bör helst vara i .png-format på transparent bakgrund. Formatet på bilderna bör vara 1920x1080 och upplösningen 300 dpi.

Exempel på före- och efterbilder:

OLW före redesignen.

OLW efter redesignen.

2. Skicka ditt bidrag med e-post till m.lilius(at)bilendi.com senast onsdag 16 september 2020. Glöm inte att ange: Era kontaktuppgifter (namn, e-post och telefonnummer), byrånamn, uppgifter om kategori (förpackning eller företagsidentitet) samt vad som är före och efter, företagets organisationsnummer och till vem fakturan ska skickas, samt bidragets namn.

LÄS OCKSÅ: Ikea gör största omställningen i modern tid – med design och kreativitet i centrum 

För varje bidrag faktureras 1950 kronor i anmälningsbidrag, detta för att täcka en del av kostnaderna för Designindex-undersökningen.

I förra omgången av Designindex tog Ica hem segern i båda kategorierna. I förpackningskategorin var designen framtagen inhouse på Ica, och i identitetskategorin hade Ica tagit hjälp av Silver. Läs mer här.

Vinnarna av Designindex kommer också att presenteras under Resumés event Branding & Design den 7 oktober. Läs mer om eventet här.

Fredrik Svedjetun

Chefredaktör och ansvarig utgivare

fredrik.svedjetun@resume.se

Ämnen i artikeln:

DesignDesignindex

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.