Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag05.04.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Folk på väg

Abby Priest rekryterar vd från Peak Performance

Publicerad: 30 Augusti 2018, 11:07

Andreas Morne, Oskar Hellqvist, Mandarva Stenborg och Tomas Strand.

Mandarva Stenborg efterträder Andreas Morne på Abby Priests vd-stol.


Ämnen i artikeln:

Andreas MorneAbby PriestTomas Strand

Det senaste året har det varit glada miner på Abby Priest. Byrån har hyllats över hela världen för kampanjen "The original brushes of Edvard Munch" för Adobe, en kampanj som bland annat belönades med Guldägg och som var nominerad i en rad olika Cannes Lions-kategorier.

Parallellt med de kreativa framgångarna har men även gått starkt ekonomiskt. 2017 landade omsättningen på dryga 20 miljoner kronor med en byråintäkt på knappt 14 miljoner kronor.

Och nu blir det rockader på vd-positionen när Mandarva Stenborg, närmast från en roll som pr- och kommunikationsmanager på Peak Performance, kliver in i Andreas Mornes ställe. Delägaren Andreas Morne kommer dock att finnas kvar på bolaget men i en mer strategisk roll.

– Efter nästan ett år hemma med vår andra son känns det riktigt spännande och lyxigt att få börja jobba igen! Jag hade egentligen inga som helst planer på att lämna Peak Performance innan föräldraledigheten. Jag hade ju världens roligaste jobb där jag fick testa alla trix i kommunikationshandboken för att driva på den pågående varumärkesförflyttningen. Jag lärde mig såklart massor, hade en grym chef och njöt av att få åka skidor och vara i naturen på arbetstid, säger Mandarva Stenborg i ett pressmeddelande.

Mandarva Stenborg har en lång erfarenhet inom kommunikationsbranschen och har bland annat jobbat som kommunikationschef på Tink samt projektledare och rådgivare på Jung Relations.

– När Tomas, Andreas och Oskar från Abby Priest hörde av sig var jag först tveksam då jag redan hade mitt drömjobb. Men efter många spännande samtal om branschen och framtidens byrå så klarnade mitt beslut. Att få jobba mer med ledarskap, medarbetare och innovativ affärsutveckling tillsammans med så erfarna och engagerade kreatörer fick mig att välja byråsidan igen, fortsätter hon.

Trots att Abby Priest är en förhållandevis liten byrå har man sedan hopslagningen av Abby Norm och Priest PR lyckats hävda sig mot betydligt större konkurrenter.

– Det som lockar mig till just Abby Priest är byråns spännande position i nuläget; stora nog att ta sig an större varumärken och globala uppdrag men samtidigt små nog att vara snabbrörliga, personliga och flexibla. Jag tycker också att det är spännande hur Abby Priest förenar kompetens inom reklam, pr och digitalt content under ett tak, det känns väldigt hållbart och smart med tanke många företags kommunikationsbehov just nu. De många prisvinnande casen talar ju även sitt tydliga språk, när reklam och pr vävs ihop från början skapas en viss typ av hållbar kommunikation som påverkar människor på riktigt, säger Mandarva Stenborg.

På Abby Priests kundlista finns utöver Adobe även bland annat VegMe, Ankarsrum, St. Eriks bryggeri och SBAB.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.