Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag20.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Folk på väg

Abby Priest utser ny vice vd – ska utveckla byråns erbjudande

Publicerad: 2 Juni 2020, 11:38

Abby Priest vd Mandarva Stenborg tillsammans med nya vice vd:n Louise Lundqvist

Louise Lundqvist får rollen som vice vd på Abby Priest. Hon har tidigare varit industry leader vid Hyper Island och marknadschef på Hope. Hennes uppdrag blir att utveckla byråns varumärke och erbjudande.


Ämnen i artikeln:

Abby Priest

Louise Lundqvist har tidigare arbetat med kommunikationsutveckling för bolag som Electrolux, Ericsson och Filippa K. Hon har varit pr-ansvarig på House of Radon, marknadschef på Hope, medgrundare av Purple Institute tillsammans med Sedir Ajeenah samt programansvarig på Berghs och Industry Leader på Hyper Island,

Nu tar hon klivet upp som vice vd på byrån eter en tid som kommunikationsstrateg och aktiveringsspecialist.

- Jag har känt Louise i över 15 år och vi har jobbat parallellt inom kommunikationsbranschen på olika byråer och företag. Jag har sett henne utvecklas från en junior, digital PR-konsult till en mångfacetterad kommunikationsstrateg. Jag älskar att arbeta med visionära och passionerade människor som ständigt utmanar mig och branschen och jag ser verkligen fram emot att ta nästa steg med byrån tillsammans med Louise, säger Mandarva Stenborg, vd på Abby Priest i en kommentar.

Abby Priest har under våren knutit till sig ett antal nya kunder, bland annat träningsappen Bruce samt streamingplattformen VOYD. De har sedan innan kunder såsom Lloyds Apotek, Gore-Tex och Volkswagen Transportbilar i sin portfolio.

Byråns senaste bokslut från maj 2018 till april 2019, visade att omsättningen har sjunkit från 20 till 15,6 miljoner samtidigt som nettomarginalen sjunkit från 15,9 till 0,5 procent. 

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

Abby Priest

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.