Folk på väg
Acne värvar planningchef
Publicerad: 15 april 2016, 09:42
Johan Hesslefors byter Brand Union mot Acne.
Foto: Pressbild
Acne Advertising rekryterar Johan Hesslefors som Head of Planning. Han kommer närmast från Brand Union där han hade motsvarande tjänst.
Hos Brand Union har Johan Hesslefors arbetat med kunder som The Absolut Company, JC och Swedish Match. Han har även en bakgrund på Swedish American Chamber of Commerce i San Diego och på design- och varumärkesbyrån Kurppa Hosk.
Han lämnar Brand Union efter tre år för att bli Acnes nya planningchef.
– Det känns jättekul att börja på Acne. De har ett intressant erbjudande där de olika delarna inom Acne-familjen kan kombineras utifrån behov, samt ett internationellt perspektiv och ambitioner, vilket tilltalar mig, säger Johan Hesslefors, i en kommentar.
LÄS MER: Acne bakom H&M:s lansering av Ivyrevel
Acne har på senare tid vunnit kunder som Uniqlo, Ikea och Ivyrevel, varför man nu ser ett behov av rekryteringar.
– Vi växer, vi håller på att anställa en massa fantastiska människor. Förstärkning i både kreativ och strategisk världsklass, det är mycket roligt, säger Jesper Ander, vd på Acnes reklam- och designdel.