lördag4 februari

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Folk på väg

Acne värvar planningchef

Publicerad: 15 april 2016, 09:42

Johan Hesslefors byter Brand Union mot Acne.

Foto: Pressbild

Acne Advertising rekryterar Johan Hesslefors som Head of Planning. Han kommer närmast från Brand Union där han hade motsvarande tjänst.

Ämnen i artikeln:

ReklambyråerAcneJesper AnderReklamRekryteringBrand Union

Julia Lundin

julia.lundin@resume.se


Hos Brand Union har Johan Hesslefors arbetat med kunder som The Absolut Company, JC och Swedish Match. Han har även en bakgrund på Swedish American Chamber of Commerce i San Diego och på design- och varumärkesbyrån Kurppa Hosk.

Han lämnar Brand Union efter tre år för att bli Acnes nya planningchef.

– Det känns jättekul att börja på Acne. De har ett intressant erbjudande där de olika delarna inom Acne-familjen kan kombineras utifrån behov, samt ett internationellt perspektiv och ambitioner, vilket tilltalar mig, säger Johan Hesslefors, i en kommentar.

LÄS MER: Acne bakom H&M:s lansering av Ivyrevel

Acne har på senare tid vunnit kunder som Uniqlo, Ikea och Ivyrevel, varför man nu ser ett behov av rekryteringar.

– Vi växer, vi håller på att anställa en massa fantastiska människor. Förstärkning i både kreativ och strategisk världsklass, det är mycket roligt, säger Jesper Ander, vd på Acnes reklam- och designdel.

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev