Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag17.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Folk på väg

Acne värvar planningchef

Publicerad: 15 April 2016, 09:42

Johan Hesslefors byter Brand Union mot Acne.

Foto: Pressbild

Acne Advertising rekryterar Johan Hesslefors som Head of Planning. Han kommer närmast från Brand Union där han hade motsvarande tjänst.


Ämnen i artikeln:

ReklambyråerAcneJesper AnderReklamRekryteringBrand Union

Hos Brand Union har Johan Hesslefors arbetat med kunder som The Absolut Company, JC och Swedish Match. Han har även en bakgrund på Swedish American Chamber of Commerce i San Diego och på design- och varumärkesbyrån Kurppa Hosk.

Han lämnar Brand Union efter tre år för att bli Acnes nya planningchef.

– Det känns jättekul att börja på Acne. De har ett intressant erbjudande där de olika delarna inom Acne-familjen kan kombineras utifrån behov, samt ett internationellt perspektiv och ambitioner, vilket tilltalar mig, säger Johan Hesslefors, i en kommentar.

LÄS MER: Acne bakom H&M:s lansering av Ivyrevel

Acne har på senare tid vunnit kunder som Uniqlo, Ikea och Ivyrevel, varför man nu ser ett behov av rekryteringar.

– Vi växer, vi håller på att anställa en massa fantastiska människor. Förstärkning i både kreativ och strategisk världsklass, det är mycket roligt, säger Jesper Ander, vd på Acnes reklam- och designdel.

Julia Lundin

Redaktör Resumé Insikt

julia.lundin@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.