Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag30.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Folk på väg

Åhléns reklamchef lämnar - blir marknadschef på Bonnier Carlsen

Publicerad: 20 Augusti 2020, 10:05

Ana Rodrigo Höjer ska som marknadschef på Bonnier Carlsen utveckla företagets digitala kommunikation och varumärke.


Ana Rodrigo Höjer lämnar sitt jobb som varumärkes- och reklamchef på Åhléns för att ta över som ny marknadschef på barn- och ungdomsförlaget Bonnier Carlsen. Tidigare i karriären har hon bland annat varit global affärsutvecklings- och marknadschef på det svenska fenomenet Star Stable.

– Vi är inne i en expansiv fas just nu och det ska bli så roligt att jobba med Ana för att tillsammans se hur vi kan utveckla verksamheten ytterligare och ge våra böcker och läsningen/lyssningen den plats i samhället den verkligen förtjänar. Speciellt hennes digitala erfarenheter och hennes gedigna kunskaper kring varumärksesstrategier tror jag blir intressanta för oss, säger Mattias Fyrenius, förlagschef Bonnier Carlsen.

Ana Rodrigo Höjer har tidigare jobbat inom förlagsbranschen, då som marknadschef på förlaget Harlequin.

– Det känns som ett drömuppdrag att få möjligheten att jobba med teamet på Bonnier Carlsen, och alla fantastiska författare och illustratörer! Barn- och ungdomskultur ligger mig varmt om hjärtat och att få ansluta till Bonnier Carlsen med mina erfarenheter av varumärkesarbete och digital kommunikation i den expansiva och spännande period som de är inne i kändes som perfekt tajming för mig, säger Ana Rodrigo Höjer i ett pressmeddelande.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.