Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Folk på väg

Åkestam Holst fortsätter rekryteringsräden mot Volt

Publicerad: 4 April 2018, 09:36

Petter Nylind.

Foto: Pressbild

Åkestam Holst har det senaste året rekryterat sex personer från Volt. Den senaste i raden är den kreativa chefen Petter Nylind.


Ämnen i artikeln:

ReklambyråerÅkestam HolstBjörn RietzVoltHenrik Stampe

Paret Daniel och Lisa Vaccino kom från DDB och bidrog till att höja Volts kreativa output avsevärt. Men i november 2016 värvades de av sin tidigare chef Magnus Jakobsson som numera basar på Åkestam Holst.

Sedan dess har storbyrån fortsatt att norpa talanger från sin betydligt mindre branschkollega. Oskar Pernefelt, Linus Bronge har gått samma väg – och nu även Petter Nylind och produktionsledaren Camilla Ryttare.
– Åkestam Holst är en av världens bästa byråer i mina ögon, de lyckas överträffa sig själva om och om igen. Att inte ta chansen att få jobba med och lära av så många begåvade människor vore bara dumt. Det känns dessutom som en byrå med otroligt bra energi och schysst kultur där man verkligen jobbar för att vara den bästa byrån att jobba på. Alla rätt liksom, säger Petter Nylind i ett pressmeddelande.

Petter Nylind började på Volt 2010 och kommer närmast från rollen som creative director.
– Petter är en trevlig, kreativ person som dessutom är väldigt bra på att skriva. Därmed kommer han att passa perfekt på Åkestam Holst, kommenterar Magnus Jakobsson.

Någon som inte jublar lika högt är Volts vd Henrik Stampe.
– Det är blandande känslor. Dels roligt att en så duktig byrå tycker att vi har så många duktiga medarbetare. Men självklart också tråkigt, Petter har varit här länge och kommer att vara saknad på flera sätt. Men så är spelets regler. Ju bättre man är desto mer attraktiv blir man. Det blir ett hack i skivan men det kan vi hantera, säger han.

Är ni farmarlag till Åkestam Holst?
– Nej, men däremot har de rekryterat flera av våra duktiga medarbetare. De har en bra utvecklingskurva och det är många som vill jobba där, men det har vi med. Vi är inne i en bra period med flera nya uppdrag och ska göra viktiga rekryteringar. Det är full fart framåt.

Vad är Volts ambition?
– Vi vill fortsätta utvecklas och vara en riktigt bra byrå. I dag är vi drygt 40 personer och vill stärka både vår strategiska och kreativa leverans.

Nyligen vann Volt uppdraget för OLW – en kund som tidigare jobbade med just Åkestam Holst.

Fredrik Thambert


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.