Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag04.07.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Folk på väg

Åkestam Holst stärker upp med tre ny(gamla) kreatörer

Publicerad: 21 Mars 2016, 12:42

Hugo Wallmo, Evelina Rönnung, Joakim Khoury och Magnus Jakobsson.

Foto: Pressbild.

Åkestam Holst nya creative director Magnus Jakobsson är i värvartagen. Nu rekryterar han sin gamla kollega Joakim Khoury samt Hugo Wallmo och Evelina Rönnung från Berghs.


Ämnen i artikeln:

Åkestam HolstMagnus Jakobsson

Magnus Jakobsson och Joakim Khoury arbetade tidigare tillsammans på DDB Stockholm. Förra våren gick de dock skilda vägar då art directorn Joakim Khoury flyttade till Amsterdam och jobbet på den internationella toppbyrån 72AndSunny.

Nu återförenas de på Åkestam Holst där Magnus Jakobsson är creative director sedan årsskiftet.
– Jocke är en av världens bästa ADs i mina ögon. Den egenskapen räcker relativt långt. No pressure, förstås, säger Magnus Jakobsson i en kommentar.

När Joakim Khoury nu flyttar hem blev Åkestam Holst ett naturligt karriärval:
– För att det känns som Sveriges i särklass mest intressanta byrå för tillfället. Dessutom heter den kreativa chefen Magnus Jakobsson, och den förmånen kan ju bara en byrå ha.

Byrån har också värvat Berghs-studenterna Hugo Wallmo och Evelina Rönnung. De arbetar redan i dag deltid på Åkestam Holst och ligger bland annat bakom den hyllade IKEA-annonsen efter prinsfödelsen tidigare i våras. Efter sina studier tar de värvning som kreatörer på heltid på byrån.
– Jag haft förmånen att träffa hundratals kreatörsteam under min tid i branschen. Hugo och Evelina kvalar in på topp 3-listan av dessa. Dessutom är detta den typen av människor man älskar att jobba med. De är genuint bra, säger Magnus Jakobsson.

Själva säger de:
– Det känns som en grym möjlighet för oss att komma in på Åkestam nu när Magnus är ny cd och Petronella är relativt ny vd. Vi känner att vi får vara en del av det nya Åkestam. Energin på byrån är enormt hög. Det är en av Sveriges största byråer med spännande kunder och en tydligt definierad kultur. Får man chansen att arbeta här tar man den.

Fredrik Thambert

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.