Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag21.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Folk på väg

Åkestam Holst värvar Stephanie Moradi

Publicerad: 2 Maj 2016, 09:49

Stephanie Moradi lämnar TBWA efter mindre än ett år.

Copywritern Stephanie Moradi lämnar TBWA efter knappt ett år. Istället går hon över till Åkestam Holst.


Ämnen i artikeln:

ReklambyråerÅkestam HolstMagnus JakobssonTBWA

Nyligen rekryterade Åkestam Holst över plannern Karl Wikström från TBWA. Nu går även den pristbelönta copywritern Stephanie Moradi samma väg. Hon jobbade tidigare på ANR BBDO där hon bland annat gjorde den hyllade kampanjen "Living with lag" för Umeå Energi.
– Stephanie är en utmärkt copywriter som har vunnit både priser och förtroende. Men framförallt tänker och resonerar hon på ett sätt jag gillar och själv tänker och resonerar på, dvs det skarpaste sättet en människa kan tänka och resonera på. Den typen av person välkomnar jag och vi på Åkestam Holst givetvis med öppna armar, säger creative director Magnus Jakobsson.

Själv säger hon:
– Jag blev kontaktad av Mange och vi pratade om att jag skulle börja där. Jag har varit på TBWA i tio månader och det är en jättebra byrå. Men jag kände att Åkestam Holst är allt för intressant byrå för att tacka nej. De är på en resa som jag gärna är med på.

Ett annat skäl är att hon nu går till en storbyrå.
– Jag har bara varit på mindre byråer. Här finns muskler på ett sätt som inte finns där.

Varför lämnar du TBWA efter så kort tid?
– Jag skulle ha gått runt och grämt mig om jag hade tackat nej. Jag kände att jag måste testa på det här. TBWA är en fantastisk byrå med bra människor.

Fredrik Thambert

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.