Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Folk på väg
Publicerad: 13 December 2017, 12:41
Alexis Logothetis.
Foto: Andreas Elgstrand
Clear Channels förre försäljningsdirektör tar motsvarande jobb på AdCityMedia.
I våras lämnade Alexis Logothetis Clear Channel efter sju år. Kort därefter aviserade han satsningen på det egna bolaget Virtual Sports Sweden – virtuell tv-reklam i samband med stora idrottssändningar. Utöver det klev Alexis Logothetis i våras in i styrelsen på utomhusbolaget AdCityMedia. Nu går han in operativt i bolaget – som försäljningsdirektör.
– ACM har en fantastisk potential och är ett bolag som är väl rustat för framtiden. Man har ett härligt gäng med väldigt kompetenta säljare och en produktportfölj med extremt stor potential. Jag ser ACM som en utmanare till de stora drakarna på utomhusmarknaden men samtidigt vill vi med våra storformat såklart locka över tv-kunder om även som komplement, säger han i ett pressmeddelande.
För Resumé berättar Alexis Logothetis att han kommer fortsätta med sitt egna bolag parallellt med det nya jobbet.
– Jag och Alexis har en gemensam syn på framtiden och det är så roligt att vi hittat varandra på kort tid. Tron på utomhus står sig starkt på marknaden då alla insett att urbaniseringen kommer att ge fler kontakter även i framtiden. För att utveckla vårt erbjudande på bästa sätt så har vi samtidigt utsett Mikael Solberg som varit på bolaget i två år till Operational Manager med ansvar för våra partners och att hela tiden fokusera på vårt erbjudande samt våra avtal, kommenterar AdCityMedias vd Anders Axelsson.
Fredrik Thambert