Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag23.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Folk på väg

Aller media förstärker marknadsorganisationen

Publicerad: 25 Maj 2015, 11:56

Till vänster: Anna Ringholm. Till höger: Shantilla Holm.

Foto: Pressbilder.

Anna Ringholm blir ny marknadschef och Shatilla Holm har utsetts till eventchef.


Ämnen i artikeln:

Aller Media

Anna Ringholm har arbetat som marknadschef på Pierre Robert Group och tillträder motsvarande tjänst på Aller media i augusti. Shatilla Holm är i dag försäljningschef inom Aller media och tillträder sin nya tjänst som eventchef i oktober.

–Jag är mycket glad och stolt över de här utnämningarna. Anna Ringholm kommer att kunna bidra till att bygga vidare på våra starka varumärken. Hon har en gedigen kunskap från snabbrörliga konsumentvaror och även erfarenhet kring hur man arbetar med digitalisering från sin tid på Pierre Robert Group, säger Lotta Cederbom, kommersiell direktör på Aller media, och fortsätter:

–Shatilla har varit hos oss sedan 2012 och har ett exceptionellt driv och ambition. Men henne vid rodret är jag säker på att våra höga målsättningar inom event-delen kommer att nås.

Tidskriftsbranschen fortsätter att vara hårt pressad, men trots det är Aller medias resultatsiffror för 2013/2014 starka. Med den utgångspunkten förstärker och breddar Aller media sitt erbjudande i flera kanaler och utvecklar nya områden.

Rekryteringarna är ett sätt för Aller media att ytterligare stärka sin position som mediehus och "erbjuda både läsare, kunder och partners upplevelser i alla kanaler och plattformar".

– Att jobba på Sveriges ledande mediehus och i en tid med stark förändring, är en spännande utmaning. Min erfarenhet från detaljhandeln och som medieköpare, gör att jag kommer kunna bidra en hel del i den utveckling som nu sker inom Aller media, säger Anna Ringholm.

Evenemangsdelen är ett område som blir allt större inom Aller media. Några exempel på event man arrangerar är Ellegalan, Cafés stora modepris, MåBra-kvällar, Chicgalan med mera. Syftet är att utveckla de nämnda men också att skapa helt nya. Förhoppningen är att möta läsare och kunder på nya platser.

– Jag har varit på Aller media i tre år och även drivit några av våra mer framträdande event. Jag kan se en stor potential i att utveckla detta område vidare och längtar redan nu efter att få ta över det fulla ansvaret. Inom ett par år är jag övertygad om att live upplevelser kommer vara en väsentlig del i Aller medias intäkter och profil, säger Shatilla Holm.

Linnéa Kihlström

Ämnen i artikeln:

Aller Media

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.