Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Folk på väg

Aller Media stärker kreativa studion

Publicerad: 1 april 2019, 07:40

Sara Grundberg, tidigare ansvarig utgivare på Baaam, ansluter till Aller Medias Creative Studio.


Ämnen i artikeln:

Aller Media

Aller Medias Creative Studio jobbar med kommersiell innehållsproduktion, influencer marketing och event. Nu stärker man upp sitt team med Sara Grundberg som blir ny kommersiell redaktör. Sara Grundberg kommer senast från Aller-ägda FAB Media, där hon bland annat haft en tjänst som ansvarig utgivare för Baaam, och har tidigare jobbat för bland annat Aftonbladet och LRF Media.

– Att rekrytera in ytterligare en journalist med mångårig erfarenhet till Creative Studio vässar vår affär ytterligare. Sara Grundberg är en urkraft som jag är övertygad om kommer att skapa fantastiska kampanjer och mervärden för Aller medias kunder. Tillsammans med Sara kommer vi att fortsätta bryta ny mark för både läsare och annonsörer, säger Malin Karlunden, head of native på Aller media.

Aller Media la nyligen ned sajterna för magasinen Allers, Allas, Året Runt och Hemmets Veckotidning för att satsa på den gemensamma sajten Allas.se.

– Att arbeta med Aller medias kreativa affär innebär täta samarbeten med alla våra influencers. Sara har en lång erfarenhet av att arbeta med merparten av våra profiler och har även varit delaktig i rekryteringen av starka namn till vår influencer-portfolio. Att välkomna Sara tillbaka till Aller media gör vårt erbjudande ännu vassare, säger Ida Antebro, head of influencer marketing.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

Aller Media

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.