Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag06.06.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Folk på väg

Amat Levin till Forsman & Bodenfors

Publicerad: 26 Augusti 2015, 08:38

Amat Levin mot nya utmaningar.

Foto: Pressbild

Nöjesguidens tidigare chefredaktör Amat Levin värvas till reklambyrån Forsman & Bodenfors.


Ämnen i artikeln:

Amat LevinMaja BredbergReklamForsman & BodenforsReklambyrå

Amat Levin lämnade Nöjesguiden i våras efter sex och ett halvt år på tidningen. Han började som 22-åring som praktikant, för att sedan gå vidare till bland annat filmrecensent, redaktionschef och slutligen chefredaktör. Under hans tid så renoverades både sajt och tidning.

Nu tar han sig an en ny utmaning i form av Forsman & Bodenfors.

– De har inte varit ute efter att få in en traditionell pr-konsult, utan någon som inte har pr-bakgrund för att se om det går att skapa någonting annorlunda, säger Amat Levin till Resumé.

På Forsman & Bodenfors ska han teama upp med journalisten Maja Bredberg som började i våras.

– Jag har ju främst jobbat med journalistik och nu handlar det om att lära. F&B är, i jämförelse med andra byråer, en ganska platt organisation som inte är indelad i olika divisioner. De kan redan pr, men vår uppgift är att vara ett stöd och bidra med ytterligare och annorlunda perspektiv. Vi ska hjälpa till i så många projekt som möjligt.

Forsman & Bodenfors omsatte 598,8 (567,1) miljoner kronor under 2014. Byrån hade 271 (262) anställda.

Julia Lundin

Redaktör Resumé Insikt

julia.lundin@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.