Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Folk på väg
Publicerad: 2 april 2019, 07:00
Resebolaget TUI:s svenska marknadschef Anna Laestadius blir ny global kreativ chef för koncernen.
Anna Laestadius har varit svensk marknadschef för TUI sedan 2015, då hon anslöt från en roll som global marknadsdirektör på Electrolux Grand Cuisine. Under de fyra åren har hon två gånger kammat hem Resumés utmärkelse Sveriges Bästa Marknadschef i kategorin researrangörer.
Tidigare i karriären har hon jobbat på både kund- och byråsidan för bolag som Hall & Cederquist, Kraft Foods, Absolut Vodka och Volvo Cars.
Nu tar hon ett steg upp inom TUI-koncernen och blir ny global kreativ chef.
– Med över 20 års erfarenhet av att arbeta med internationella bolag och bygga välrenommerade varumärken anpassade för den digitala världen passar Anna Laestadius perfekt för vårt starka globala varumärke, säger Erik Friemuth, marknadsdirektör TUI Group.
Under sin tid som svensk marknadschef har Anna Laestadius bland annat varit med under processen då Fritidsresor blev TUI, ett varumärke hon lanserade i hela Norden. Hon har även tillsammans med Forsman & Bodenfors varit med och tagit fram kommunikationskonceptet "For You" som just nu lanseras i hela Europa.
– TUI:s globala kraft har utvecklats väldigt mycket under de senaste åren. I dag jobbar nästan 70 000 kolleger under ett och samma varumärke och med ett gemensamt ansikte utåt mot kunderna. Det här är en fantastisk möjlighet att få vara med och forma den framtida utvecklingen, säger Anna Laestadius.
Hon kommer att fortsätta som nordisk marknadsdirektör och även ingå i det nordiska bolagets ledningsgrupp.