Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Folk på väg
Publicerad: 18 maj 2016, 13:04
Annika Söderberg går vidare mot nya utmaningar.
Affärsområdeschefen för nya medieprodukter slutar efter åtta år inom koncernen.
Annika Söderberg har haft en rad ledande positioner under sin tid på Aftonbladet och Schibsted. Bland annat som vd för Aftonbladet Nya Medier, chef för Produkt, IT & Affärsutveckling samt ansvarig för Medialab på Aftonbladet. Sedan januari 2014 har hon varit affärsområdeschef för Nya Medieprodukter där bland annat Omni ingår.
Men efter sommaren har resan hos koncernen kommit till sin ände.
– Efter flera fantastiska och spännande år på Aftonbladet och i Schibsted har jag nu kommit till en punkt där jag vill gå vidare. Jag har jobbat i ledande befattningar i många olika branscher och att driva den digitala omställningen inom media har varit en av de mest spännande. Nu vill jag omsätta den kunskapen och erfarenheten i andra sammanhang, säger Annika Söderberg i ett pressmeddelande.
Vilka dessa sammanhang är framgår inte. Däremot sörjs hennes sorti av Schibsted.
– Annika Söderberg har genom sin energi, ledarförmåga och affärskunskap bidragit till Schibsteds och Aftonbladets digitala framgångar och starka position. Det är tråkigt att Annika lämnar oss, men min förhoppning är att vi kommer att få samarbeta i andra sammanhang i framtiden, menar Schibsteds Sverigechef Raoul Grünthal.
Fredrik Thambert