Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Folk på väg

Åtta nya till Volontaire

Publicerad: 27 April 2016, 12:34

Från vänster: Paulina Pashkevich, Kalle Åkestam, Patricia Miodek, Christian Lundh, Mari Bergström, Samuel Skwarski, Johan Gustafsson, Hanna Tholl och Carl Unger (vd).

Volontaire har plockat in flera nya medarbetare den senaste tiden. Samtidigt har de dragit igång den produktionsbyrån Volontaire Works.


Ämnen i artikeln:

VolontaireReklambyråerJenny HagblomCarl Unger

Bland Volontaires nytillskott syns flera branschbekanta namn. Som till exempel copyn Kalle Åkestam från Åkestam Holst som i förra veckan var med och vann ett Guldägg för Audikampanjen "Snöräddarna". Andra nytillskott är Paulina Pashkevich, tidigare reklamchef för IKEA och varumärkesansvarig för Tele2 i Ryssland samt Samuel Skwarski från JMW som vunnit svenska Young Lions och nominerats till årets unga talang på Stora Kommunikatörspriset.

‒ Vi vill samla fantastiska människor från både kundsidan, reklambranschen och PR-byråerna. Den blandningen behövs för att både förstå affären och medielandskapet, kommenterar Jenny Hagblom, senior projektledare på Volontaire och själv tidigare kund till byrån på Svenska Institutet.

LÄS MER: "Man ska inte underskatta arbetarungar och vad de kan åstadkomma"

Byrån berättar också om den nya satsningen kallad "Volontaire Works" som hanterar produktionsuppdrag, content, CRM och aktivering av olika slag. Här finns en tight kärna av anställda och ett stort nätverk som plockas in efter behov.

‒ Vi har under en längre tid sökt ett partnerföretag som är produktions- och aktiveringsbyrå, contentbolag och talangagentur i ett. Våra kunder har efterlyst skräddarsydda lösningar som passar den moderna huvudbyråns arbetssätt, men det har inte funnits något existerande erbjudande som kan leverera på det ‒ förrän nu, säger Carl Unger i ett pressmeddelande.

Övriga nya på Volontaire:


Hanna Tholl
PR-konsult som kommer från FLB Europa och tidigare har jobbat på Jung Relations och Kult PR. Examinerades från Berghs 2014.

Johan Gustafsson
Mångfaldigt prisbelönad art director med över 15 års erfarenhet i reklambranschen. Kommer senast från reklambyrån Honesty.

Patricia Miodek
Art director som examinerades från Beckmans 2014 och tidigare jobbat på Lowe Brindfors och PS Communication.

Christian Lundh
Copywriter och kreatör som utbildats på Forsbergs och jobbat med bland andra Identity Works, Hilanders och Spoon.

Mari Bergström
Art director och designer som utbildats på Hyper Island och jobbat på byråer som Sid Lee i Montreal och Acne Production.

Fredrik Thambert


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.