Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Folk på väg
Publicerad: 22 augusti 2016, 09:24
Viktor Arve och Paul Martinsson.
Foto: Pressbild
B-Reel stärker upp sitt kreativa erbjudande med Viktor Arve från DDB och Paul Martinsson från Kärnhuset.
Viktor Arve är art director och har bland annat varit med och skapat DDB:s uppmärksammade kampanj "Smooth" för Klarna. Copywritern Paul Martinsson kommer från Kärnhuset och belönades i somras med ett bronslejon i Cannes i klassen Creative Data för kampanjen "The Train Brain" för Stockholmståg.
– Viktor och Paul är två fantastiska konceptuella tillskott. Viktor med bästa sortens kreativt tvärtom-tänk djupt i generna och Paul som imponerar som få med att lika gärna lösa varumärkesproblem med kommunikation som med digitala produkter à la The Train Brain. De kommer att ha en central roll i många av våra långsiktiga kunders utveckling och jobba snabbrörligt i olika konstellationer av kreatörer, makers och teknikutvecklare, säger Johan Dahlqvist, executive creative director på B-Reel i en kommentar.
Stockholmskontoret, dit de båda kreatörerna ansluter, har växt under året och är huvudbyrå åt Bang & Olufsens systervarumärke B&O Play, hjälper H&M med deras nya designsamarbete, skapar nytt kommunikationskoncept för Lantmännens varumärke Gooh! och gör en interaktiv upplevelse för Sony Music .
Fredrik Thambert