Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Folk på väg
Publicerad: 17 mars 2016, 11:09
Bauer Media omorganiserar i Sverige.
Foto: Radioplay.se
Radiokoncernen Bauer Media Group förstärker med elva tjänster i Sverige, däribland en marknadschef för samtliga varumärken.
Ämnen i artikeln:
Bauer MediaDet var för drygt ett år sedan som Bauer Media Group köpte upp hela SBS Discovery Radio för 680 miljoner kronor. I Sverige driver gruppen radiostationerna Mix Megapol, nätverken Rockklassiker och Vinyl, The Voice i Stockholm samt den digitala plattformen RadioPlay. Man samarbetar dessutom med NRJ.
LÄS MER: Prislappen på SBS Radio: 680 miljoner kronor
Nu genomför Bauer en förstärkning på program- och marknadsavdelningarna. På marknadsavdelningen tar Rickard Lindberg över som marknadschef för Bauer Medias samtliga varumärken. Han är idag marknadschef på Mix Megapol. Janne Hartlin blir varumärkeschef för Mix Megapol. Det kommer även att rekryteras nya varumärkeschefer till de övriga radiostationerna.
En ny musikavdelning skapas med totalansvar för stationernas musikutbud. Som chef för avdelningen tillsätts Rickard Keilor och som biträdande chef rekryteras Mathias Nilsson Lugoboni.
Daillou Axelsson tar över som programchef på NRJ, tillsammans med Elin Lindberg som blir biträdande programchef. Rekrytering för ny programchef till Rockklassiker pågår. Oskar Liljeqvist blir blir biträdande programchef här. Vinyl kommer i fortsättningen att drivas av Thomas Hansen.
Ämnen i artikeln:
Bauer Media