Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

fredag23.04.2021

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Folk på väg

Berghs rekryterar marknadschef från Universal Music

Publicerad: 8 februari 2021, 10:35

Lina Kellgren är ny marknadschef för Berghs School of Communication. Hon kommer senast från Universal Music Group.


Ämnen i artikeln:

Berghs School of CommunicationBerghs

På onsdag börjar Lina Kellgren sin nya tjänst som marknadschef på Berghs School of Communication. På Universal Music hade hon titeln senior pr & activation manager. Under det senaste åren har hon bland annat tagit fram TikTok-strategier för olika artister på marknadsavdelningen som bär namnet Amplify.

Hon har arbetat inom pr-branschen i åtta år och har en bakgrund inom modesegmentet på byråer som Spalt PR och RMPR samt på Gina Tricot där hon hade rollen som pr-koordinator där hon var spindeln i nätet och hanterade byråer på fyra marknader.

Noterbart är att Lina Kellgren det senaste året har varit gästföreläsare på just Berghs, och planning, pr och TikTok. 

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.