Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Folk på väg

Bon byter vd: ”Redan när han tillträdde som byråchef var planen att han skulle bli vd”

Publicerad: 10 november 2021, 13:21

Linus Palm, Johan Lindberg och Beatrice Engman.

Ur modemagasinet Bon växte Studio Bon, innehålls- och designbyrån, fram. De senaste åren har man haft kunder som NK och Fila, och nu får byrån en ny vd.


Ämnen i artikeln:

BonDesignbyråerContentbyråer

Under 2020 redovisade Studio Bon en omsättning på 37,6 miljoner kronor, varav 7,7 miljoner var vinst. Bland kunderna finns bland annat H&M, NK, Fila och Zalando. Man har även fått uppdrag av Spotify, Synsam och M Volvo Car Mobility. Och nu tar byråchefen över som vd, berättar man i ett pressmeddelande.

– Redan när Johan tillträdde som byråchef fanns en plan för att han skulle ta över som vd och nu känns timingen helt rätt. Han har byggt upp ett stort förtroende hos både kunder och medarbetare, säger Krister Ragnarsson, nuvarande vd.

Johan Lindberg har varit byråchef samt contentstrateg på Bon sedan 2018. I samband med vd-bytet tillsätter man även två vice-vd, Beatrice Engman, strateg och ansvar för affärsutveckling, och Linus Palm, produktionschef.

– Mitt första jobb var som redaktör för Bon och när jag kom tillbaka var det, helt ärligt, som att komma hem. Men ett hem blir aldrig färdigt, efter ett tag vill man möblera om och bygga ut. Arbetet att göra Studio Bon ännu större, bättre och än mer attraktivt för företag att vända sig till är inget annat än ett drömjobb, säger Johan Lindberg i ett pressmeddelande.

Bon grundades av Krister Ragnarsson och Michael Elmenbeck, och båda blir kvar i det operativa arbetet med byrån. 

Alicia Price

Reporter

alicia.price@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.