Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Folk på väg

Bonnier News ändrar i chefsleden

Publicerad: 15 augusti 2017, 12:59

Alexander Lydecker, försäljningsdirektör.

Bonnier News rekryterar ett gäng nya personer samtidigt som de stuvar om i chefsleden.


Ämnen i artikeln:

Alexander LydeckerBonnier News

I fjol gjordes en större omorganisation inom annonsavdelningen för att centralisera verksamheten. Bolaget gick från en ansvarig annonschef per varumärke till två personer som delade på ansvaret över flera.

Nu görs förändringar på försäljningsavdelningen, för att fokusera på respektive varumärke och dess styrkor.

I chefsleden sker följande förändringar:

Paul Brandenfeldt, tidigare säljchef för Expressen och Dagens Nyheter, tar även över ansvaret för Dagens Industri och HD/Sydsvenskan.
  • John Sjölund tar över säljansvar för Dagens Industri och Fredrik Guste för Bonnier Ad Network.
  • Två nya försäljningschefstjänster är utlysta för Dagens Nyheter och Expressen.

Här är alla nyrekryteringar:
Azra Husetic, Print Bonnier News Sales
Henrik Wahlberg, Projektledare Brand Studio
Christina Dahlberg, Produktchef Lifestyle Brand Studio
Axel Malmberg, Projektledare Brand Studio
Tony Svedin, Designer Brand Studio
Emil Hägglöf, SAM/ Mobilansvarig Dagens Nyheter
Staffan Söderlund, Digital Chef Dagens Nyheter
Johan Rosvall, KAM Dagens Nyheter
Alexander Hämäläinen, Ad-Ops Bonnier News Sales
Anton Spångberg, KAM/Programmatic Bonnier Ad Network
Sami Taamallah, Ad-Ops Bonnier News Sales
Anna Juul-Möller, SAM Dagens Industri
Yousif Touza, Programmatic Specialist
Thomas Ringqvist, Programmatic specialist
Marcus Bjerkeryd, Projektledare affärsutveckling

Yasmine Winberg

Redaktör Resumé Insikt

yasmine.winberg@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.