Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag06.06.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Folk på väg

Bonnier Tidskrifters nya konceptansvariga

Publicerad: 30 Maj 2016, 13:07

Rebecka Edgren Aldén och Therese Nilsson.

Foto: Pressbilder

Mamas tidigare chefredaktör Rebecka Edgren Aldén är ny konceptansvarig på Bonnier Tidskrifter. Förslaget rekryterar också Therese Nilsson från Perfect Day Media.


Ämnen i artikeln:

Rebecka Edgren Aldén

Rebecka Edgren Aldén har tidigare arbetat på Bonnier Tidskrifter i redaktionella roller som andreredaktör på Damernas Värld och innan dess chefredaktör på mama och Family Living. Hon är också aktuell som författare med boken "Den åttonde dödssynden".
– Jag har jobbat länge på Bonnier tidskrifter med många olika magasin, och vet hur otroligt starka varumärken vi har – och framför allt, hur nära relation vi har med våra läsare, oavsett hur vi kommunicerar med dem, i tidningen, digitalt, i sociala medier, på resor eller event. Det känns fantastiskt kreativt och kul att få utveckla nyskapande sätt att tillsammans med annonsörerna kommunicera med den här starka målgruppen, säger hon i en kommentar till det nya jobbet som konceptansvarig på contentavdelningen.

På Perfect Day Media arbetade Therese Nilsson som försäljningschef. Nu går även hon in på Bonnier Tidskrifters contentsatsning.
– För att kunna utveckla lyckade koncept som är givande både för målgruppen och kunden, krävs starka varumärken. Därför ser jag en otrolig potential i Bonnier Tidskrifter och det ska bli väldigt spännande att både förvalta och utveckla konceptavdelningen, säger hon.

Bonnier Tidskrifters annonsdirektör Andreas Sandin:
– Med Therese och Rebecka som konceptansvariga ser vi till att vi på bästa sätt kan kombinera kreativa annonslösningar med sådant som fungerar i våra redaktionella miljöer. Kombinationen är det som säkerställer resultat och effekt.

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

Rebecka Edgren Aldén

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.