Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Folk på väg

Bonnier värvar försäljningschef

Publicerad: 6 juli 2016, 07:52

Fredrik Guste.

Foto: Pressbild/Bonnier

Fredrik Guste från Widespace är ny försäljningschef på nystartade Bonnier Ad Network.


Widespace tycks vara en bra källa för Bonnier vad gäller att värva säljare. Under tisdagen blev det klart att Lina Thenor-Ström lämnade Widespace för att ta klivet in i Bonniers Expressen. Nu är det Fredrik Gustes tur att lämna Widespace för att bli försäljningschef på Bonnier Ad Network.
– Det känns riktigt bra att få möjlighet att arbeta med alla de starka varumärken som finns inom Bonnier, jag kommer främst att kunna bidra med min spetskompetens inom mobilt, digitalt och programmatiska köp. Mitt fokus kommer bli att öka lönsamheten genom att fortsätta att utveckla affären tillsammans med kunderna, mediebyråerna samt reklambyråerna säger Fredrik Guste i en kommentar.

John Sjölund ansvarig för försäljningen på Bonnier Ad Network och Dagens Industri:
– Bonnier Ad Network har haft en fantastik utveckling sedan lanseringen 1 april och jag är mycket nöjd med rekryteringen av Fredrik. Han är en av de bästa i branschen och han blir en väldigt viktig del i den fortsatta utvecklingen kring den mobila och programmatiska affären.

Mårten Färlin

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.