Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag24.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Folk på väg

Bonnierchef till tech-startup

Publicerad: 18 Maj 2015, 09:36

Björn Karlström.

Foto: Pressbild.

Bonnierägda Tidningskungen.se tappar utvecklingschefen Björn Karlström som i stället börjar som sälj- och marknadschef för tech-startupen Ngenic.


Ngenic har tagit fram produkten Tune, en termostat som hyllats av bland andra Naturskyddsföreningen. Nu får de alltså en ny marknadschef.

– Det känns superspännande att vara med på Ngenics resa. Jag har ett stort entreprenöriellt driv som jag nu får utlopp för, så valet var enkelt när möjligheten att vara med och bygga ett bolag likt Ngenic dök upp. Jag älskar utmaningar och trivs i en ombytlig miljö så jag och Ngenic kommer att trivas tillsammans, säger Björn Karlström i ett pressmeddelande.

Innan Björn Karlström blev utvecklingschef på Tidningskungen.se har han haft en rad olika positioner på samma bolag och kommer dessförinnan från en tjänst som projektledare och strateg på Wisely.

– Björn kommer från en gedigen bakgrund inom sälj och marknad och har ett driv som passar in på ett expansivt bolag som Ngenic. Hans digitala kunskap är en stor styrka tillsammans med hans breda bakgrund som både affärsutvecklare, strateg och marknadsförare, säger Björn Berg styrelseordförande på Ngenic.

Yasmine Winberg

Redaktör Resumé Insikt

yasmine.winberg@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.