Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag20.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Folk på väg

Borg & Owilli satsar på ABM – rekryterar duo

Publicerad: 4 Mars 2019, 15:56

Erik Annerberg och Linn Gunnarsson.

Erik Annerberg och Linn Gunnarsson ansluter till contentbyrån Borg & Owillis distributionsavdelning.


Ämnen i artikeln:

Borg & Owilli

De senaste åren har contentbyrån Borg & Owilli växt i raketfart. Nu väljer man att plocka in Erik Annerberg och Linn Gunnarsson som tillsammans med Gabriel Neptune kommer att utgöra byråns account based marketing-team. Account based marketing, ABM, är ett arbetssätt där varje kund, ofta modell större, ses som en egen marknad.

Erik Annerberg kommer närmast från ABM-byrån Jabmo, tidigare Freya News, där han även var delägare. På Borg & Owilli får han tjänsten som head of ABM.

– Köpresan B2B har förändrats mer än någonsin de senaste 5-6 åren. Den har blivit mer digital och innefattar därmed fler påverkare och beslutsfattare. De säljande B2B-bolag som vägrar följa med i denna utveckling kommer enligt mig att få det svårt att hänga med, säger Erik Annerberg.

Linn Gunnarsson kommer från eventbyrån Occasion och kommer att jobba som säljkoordinator för Borg & Owillis erbjudande inom ABM.

– Vi är väldigt nöjda med denna förstärkning av både kunnande och nätverk som breddar vårt digitala erbjudande och helhetspaketering för våra största kunder, säger Salar Roshandel, head of sales på Borg & Owilli.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

Borg & Owilli

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.