Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Folk på väg

Brand Union stärker designsidan

Publicerad: 12 November 2019, 08:37

Anna Turdell, Olivia Ahlqvist och Robert Holmkvist ansluter till Brand Union.


Ämnen i artikeln:

Brand Union

Efter några tunga ekonomiska år lyckades varumärkesbyrån Brand Union förra året vända sin lycka och göra 4,8 miljoner kronor i vinst. Bland annat har man tillsatt Linus Östberg, tidigare på Nord DDB, som ny creative director.

Nu stärker man upp sitt designerbjudande med tre nya rekryteringar.

Anna Turdell rekryteras från NoA-ägda designbyrån Bold. På Brand Union går hon in som senior designer.

Projektledaren Olivia Ahlqvist hämtas in från Animal där hon jobbat med kunder som Spotify och Mojang.

Slutligen rekryterar man Lynxeyes creative director Robert Holmkvist som ny design director. Tidigare i karriären har han jobbat som creative director på Essen International, drivit sin egen byrå och jobbat på Kurppa Hosk.

– Det är väldigt roligt att kunna knyta ytterligare begåvade personer till byrån. Anna, Olivia och Robert är tre rekryteringar som linjerar helt med vår strategi att bygga vår verksamhet kring high value talent, säger Brand Unions VD Jonas Andersson i en kommentar.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se


Ämnen i artikeln:

Brand Union

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.