Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag26.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Folk på väg

BVD Stockholm stärker upp

Publicerad: 27 Februari 2018, 13:09

Maija Bigestans vänder blad – blir strateg på BVD Stockholm.


Coca-Cola, IKEA, Sandvik och Apotek Hjärtat är några av BVD Stockholms kunder. Nu tar designbyrån in Maija Bigestans som har en bakgrund som civilingenjör och som tidigare har arbetat inom skogsindustrin. Därmed breddas kompetensen.

– Maija är en unik person med både civilingenjörens systematiska tänkande tillsammans med en kreativ förmåga att ställa frågor och att balansera stora mängder fakta. Hon är snabb på att plocka fram det viktigaste, essensen. Att hon även både i arbete och privat driver opinion i hållbarhets- och jämlikhetsfrågor är en stor tillgång för oss, kommenterar Diana Uppman, vd på BVD Stockholm.

Maija Bigestans om nya jobbet:
– Med dagens förutsättningar är förmågan att kunna se igenom komplexa flöden av information för att hitta tydliga budskap avgörande, något som BVD har lyckats göra tillsammans med både globala och lokala varumärken. BVDs filosofi "Simplify to Clarify" är något jag starkt tror på som grunden för all strategiutveckling och jag delar tanken om att hållbarhet ska vara en självklar förutsättning för detta. Dessa grundvärderingar tillsammans med den härligt varma, välkomnande och ofta lekfulla stämningen man möts av innanför dörrarna på Åsögatan gjorde att det kändes som en perfekt match.

Mårten Färlin

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.