Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Folk på väg

Cdon värvar marknadschef från Hövding

Publicerad: 28 september 2021, 11:35

Cdon satsar på att utveckla både kundupplevelsen och varumärkeskännedomen. Till hjälp rekryterar man nu Apollonia San Contreras. ”Ser en perfekt match,” säger Cdons CTPO.


Ämnen i artikeln:

CDONHövding

Apollonia San Contreras jobbar i dag på cykelhjälmföretaget Hövding med digital närvaro och varumärkesaktivering. Innan dess har hon arbetat på Kronaby och Endbright, och driver dessutom Aller medias karriärpodd samt nätverket Her Online Network i Malmö. 

– Cdon befinner sig i en riktigt spännande fas. Genom att förstå vad som driver kunden i kombination med ett brett produktsortiment kan vi bli ännu mer relevanta som varumärke för både existerande och nya kunder. Jag ser fram emot att bygga ett team som är rustat för att göra den kreativa förändringsresan, säger hon i ett pressmeddelande.

Cdons chief technology & production officer, Eldar Terzic, kommenterar rekryteringen så här i pressmeddelandet:

– Med bred och mångårig erfarenhet inom PR och marknadsföring har Apollonia helt rätt profil för att bygga en marknadsavdelning som kopplar samman Cdons erbjudande med en kreativ paketering. Därtill delar vi viljan att nå resultat via ett motiverat och starkt team, här ser jag en perfekt match.

Apollonia tillträder tjänsten som marknadschef i början av december.

Alicia Price

Reporter

alicia.price@resume.se

Ämnen i artikeln:

CDONHövding

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.