Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag21.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Folk på väg

Chic värvar Instagram-profilen Femme BLK

Publicerad: 12 April 2017, 08:50

FAB Media drar till sig Instagram-profilen Femme BLK, Lydia Tsegay, som kommer att representera Chic.


Ämnen i artikeln:

ModeInfluence MarketingChicInfluencerFAB Media

Lydia Tsegay, Femme BLK, är en värvning mitt i prick för CHICs varumärke. Hon är redan en välkänd modeprofil på Instagram och nu satsar vi stenhårt på att lyfta henne som influencer i bloggform på CHIC.se. Vi är så glada över att hon har valt att börja blogga hos just oss, säger Cassandra Lindblom, tf chefredaktör för CHIC i ett pressmeddelande.

– Det ska bli jättekul att bli en del av CHIC, ett team som har samma intresse som jag och jag ser verkligen fram emot att få inspirera mina Instagram-följare på ett helt nytt sätt, kommenterar Lydia Tsegay.

För tre år sedan startade Lydia Tsegay Instagram-kontot Femme BLK eftersom hon ansåg att det saknades mörkhyade modeprofiler i Sverige att inspireras av och som hon kunde relatera till. Från kontot sprider hon outfitbilder från sitt vardagsrum och har i dag över 35 000 följare.

Kontots namn Femme Black, syftar på att hon är en kvinna som älskar färgen svart, men det har alltid funnits en bakomliggande tanke att uppmuntra andra.

– Jag vill inspirera andra svarta tjejer att börja blogga inom mode. Det skulle vara skitkul om fler i Sverige började med det. Det finns så många i USA, England och Frankrike till exempel, men inte i Sverige, säger Lydia Tsegay i en kommentar.

Bloggen heter femmeblk.chic.se och lanseras i dag på chic.se, den 12 april.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.