Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Folk på väg

Clas Ohlson hämtar nordisk marknadschef från Polestar

Publicerad: 8 juni 2021, 07:38

Tim Heldmann

Detaljhandelskedjan Clas Ohlson rekryterar Tim Heldmann som ny nordisk marknadschef.


Ämnen i artikeln:

Clas Ohlson

Tim Heldmann kommer närmast från Volvos elbilsmärke Polestar och börjar på Clas Ohlson den 16 augusti och tar plats i koncernledningen. Han har tidigare arbetat på Red Bull, Procter & Gamble och Wella.

Clas Ohlsons kommersiella organisation består av nordiska team som arbetar med marknadsföring, varumärke och delar av kundresan så som CRM och lojalitet. Tim Heldmann uppdrag blir att maximera värdet av Clas Ohlsons varumärke och stärka bolagets position.

– Med Tims erfarenhet av internationellt varumärkesbyggande är jag övertygad om att vi kommer att kunna realisera ännu mer av den potential som finns i ett av Nordens mest välkända och omtyckta varumärken, kommenterar Kristofer Tonström, koncernchef på Clas Ohlson.

Det har skett många ledarskiften på Clas Ohlsons marknadsavdelning de senaste åren. I oktober 2019 tog Jeff Jackett lämnade rollen som koncernchef för marknadsföring, handel och varumärke. Han ersattes av Åse Holmberg som klev in med titeln kommersiell chef på interim-basis.

I augusti tog Stine Trygg-Hauger, tidigare landschef på Clas Ohlson i Norge, över som ny chief commercial officer på Clas Ohlson med ansvar för både sälj och marknadsföring på alla nordiska marknader. I januari rekryterades hon till jobbet som landschef i Norge för sporthandeln XXL. 

 

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

Clas Ohlson

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.