Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag24.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Folk på väg

Coca-Cola får ny brittisk marknadsdirektör

Publicerad: 21 Maj 2019, 09:05

Foto: Flickr

Kris Robbens blir ny marknadsdirektör på Coca-Cola i Storbritannien.


Ämnen i artikeln:

UEFACoca-Cola

Coca-Cola har utsett en ny marknadsdirektör på den brittiska marknaden. Det skriver Marketing Week. Kris Robbens har varit hos Coca-Cola i 15 år, senast i rollen som brand director i Västeuropa då han bland annat ledde utvecklingen av Coca-Colas "one brand"-strategi i regionen. Han var också ansvarig för stora kampanjer så som "Share a Coke" och alla varumärkets UEFA European Championship-kampanjer 2016.

I sin nya roll kommer Kris Robbens bland annat leda Coca-Colas anpassning till förändrade konsumentbeteenden och ansvara för nya produktlanseringar. Coca-Cola har under den senaste tiden gjort flera satsningar på nya typer av produkter, så som varumärkets första energidryck.

Kris Robbens ersätter Paul Grace, som kommer gå på en ny roll på den brittiska marknadsavdelningen.

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@resume.se

Ämnen i artikeln:

UEFACoca-Cola

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.