Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag25.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Folk på väg

Contentbyrån Tale växer

Publicerad: 2 Mars 2018, 09:56

Johan Bratt, vd Tale och David Landes ny Content Director på Tale.

Contentbyrån Tale rekryterar David Landes, tidigare head of commercial content på The Local.


Ämnen i artikeln:

Diplomat Communications

Diplomatgruppen startade förra året content marketing och content management-byrån Tale. Byråns erbjudande omfattar rådgivning, innehållsstrategi, innehållsproduktion och digital distribution.

På Tale får David Landes rollen som content director.

– David är en av branschens mest erfarna när det gäller att skapa relevant innehåll i digitala kanaler i allmänhet och för native advertising i synnerhet. Dessutom har David en strategisk och kreativ förmåga att hitta starka berättelser som bildsätter de budskap våra kunder vill nå ut med, säger Johan Bratt, vd för Tale.

Som head of commercial content på The Local har David Landes varit med och tagit fram kampanjer Stora Enso, Volvo Cars och Business Sweden. Han tillträder sin nya roll i mars.

– The Local har varit en fantastisk resa som gett mig värdefulla erfarenheter av att hjälpa kunder med innehåll som verkligen ger effekt. Nu går jag till en snabbväxande start-up som samtidigt är en del av en etablerad aktör som Diplomatgruppen med dess struktur och nätverk. Det är verkligen det bästa av två världar, säger David Landes.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

Diplomat Communications

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.