Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag26.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Folk på väg

Daniel Redgert lämnar Perfect Day för Idol: ”Ett av målen i karriären”

Publicerad: 21 September 2017, 08:07

Daniel Redgert, väljer livet som profil framför chefsskapet på Perfect Day.

Foto: Daniel Stiegfelt

Perfect Day Medias pr-chef Daniel Redgert blir sidekick i "Idol Extra" i TV4. För Resumé berättar han om karriärplanen och byråplanerna.


Ämnen i artikeln:

PRPerfect Day MediaIdolTV4Daniel Redgert

Daniel Redgert går in som sidekick till Per Lernström i "Idol Extra". Nu lämnar han uppdraget som pr-chef för Perfect Day Media. Han anslöt till Hannah Widell och Amanda Schulmans medihusbygge i mars 2015.

– Det känns som ett naturligt steg för mig just nu. Jag har haft de här parallella spåren som pr-konsult och profil så länge. Jag har valt profilspåret just nu eftersom det går väldigt bra och jag har helt enkelt inte tid att vara chef. Det är bara tidsbrist.

Har det här varit målet hela tiden?
– Jag har ju aldrig stuckit under stolen med att jag gillar att synas och höras och tjäna pengar på det. Att bli programledare har varit ett av målen i min karriär.

Vad ser du för möjligheter med Idol-jobbet?
– Att bli folkligare. Det är kul att testa på att stå framför tv-kameran och se hur bra man kan bli. En utmaning helt enkelt. Om jag kommer att fortsätta med det här får vi se efter sista sändningstillfället den 8 december.

Hur kan du använda dig av erfarenheterna från pr-jobbet i uppbyggandet av ditt personliga varumärke?
– Jag kan alltid använda mig av pr-tänket; i vilka kanaler sprider vi det här? Hur kan vi tjäna pengar här? Hur tar vi den här intervjun? Det ger mig en fördel så klart.

I somras släppte Daniel Redgert "Vem fan är han?" som tecknar hans resa från Västerås till pr-stjärna. Boken har fått stor uppmärksamhet i media och han ska själv träffa Tukan Förlag i dag för att få återkoppling kring försäljningssiffrorna.

Vem tar över efter dig som pr-chef på Perfect Day?
– Det vet jag inte.

Hur kommer din fortsätta relation till Perfect Day att se ut?
– Jag kommer att ha kvar profilskapet och de kommer att fortsätta att producera min podcast. Det är inte omöjligt att jag kommer att göra frilansuppdrag för dem framöver, men utan budget- och personalansvar.

När jag intervjuade dig för två år sedan siktade du på att leda Melodifestivalen. Är det fortfarande drömmen?
– Nej, jag har mer och mer lämnat det spåret. Jag känner mer och mer att jag är en entreprenör i grunden och den typen av business går kanske inte jättebra ihop med att leda ett program som Melodifestivalen i SVT. Det är ingen dröm längre.

Har du tankar på att driva en egen byrå framöver?
– Ja, någon gång. Jag vet inte när.

Hur känns tv-jobbet hittills?
– Det har ju inte pågått så länge. Det är sjukt kul och man märker att det finns ett växande intresse för Idol. Det ringer i telefonen hela tiden. Samtidigt är det lite läskigt.

Läskigt hur då?
– Att man vaknar upp på morgonen utan att veta vad som kommer att stå om en i tidningen.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.