Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Folk på väg

Daniel Wellingtons marknadschef har lämnat

Publicerad: 9 December 2019, 12:37

Daniel Wellingtons CMO Anders Hedman ska jobba vidare i andra projekt tillsammans med Daniel Wellingtons grundare Filip Tysander.


Ämnen i artikeln:

Daniel Wellington

Tillsammans med Na-kd har Daniel Wellington varit det tydligaste exemplet på ett varumärke som byggts genom influencer marketing. Strategin sattes till stor del av den tidigare CMO:n Lars-Johan Strand, som lämnade företaget våren 2018, tillsammans med Folke Engholm. I Lars-Johan Strands ställe har den mångårige medarbetaren Anders Hedman, som också hade en central roll i varumärkets marknadsföring på sociala medier, tagit över. 

Nu rapporterar dock Breakit att Anders Hedman lämnat Daniel Wellington. Enligt Daniel Wellingtons pr-chef Camilla Åstrand lämnade Anders Hedman uppdraget på egen begäran den sista november. Under rekryteringsprocessen av en efterträdare på CMO-rollen har den tidigare Vizeum-vd:n Ebba Kilman klivit in som tf. CMO.

Anders Hedman skriver i ett mejl till Breakit att han ska fortsätta jobba i andra projekt tillsammans med Daniel Wellingtons grundare Filip Tysander.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se


Ämnen i artikeln:

Daniel Wellington

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.