Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Folk på väg

DDB:s nya strateger

Publicerad: 13 februari 2017, 08:44

Caroline Söderblom, Elias Betinakis och Tove Langseth.

Foto: Pressbild

Plannern Elias Betinakis ansluter från Mullen Lowe Brindfors och Caroline Söderblom, marknadschef på Abdon Mills, går in som kundansvarig projektledare.


Ämnen i artikeln:

ReklambyråerDDBDDB Stockholm

DDB Stockholm förstärker sin strategiska kompetens genom rekryteringen av en planner och en projektledare.
– För oss har det givetvis varit extremt viktigt att hitta de i särklass vassaste personerna, men lika viktigt är det att alla som kommer till DDB har ett genuint och djupt intresse för modern kommunikation. Både Elias och Caroline är två utmärkta exempel på sådana personer, säger DDBs vd Tove Langseth i en kommentar.

Elias Betinakis är en av Sveriges mest erfarna planners. Närmast kommer han från MullenLowe Brindfors och har tidigare arbetat som som omvärldsanalytiker på Klarna, en av DDB:s kunder.
– Man känner att DDB har höga ambitioner och att man även fått sina uppdragsgivare att dela dem. Detta i kombination med människor som verkligen är passionerade när det gäller att skapa bra kommunikation gör att det känns mycket spännande att börja på byrån, säger han om sitt nya jobb.

Caroline Söderblom kommer närmast från en tjänst som marknadschef på Abdon Mills (med varumärken som bl.a. Finax och Ramlösa Kvarn) och har tidigare jobbat som nordisk PR-chef för på P&G för varumärken som Pampers och Yes.
– För att bygga och utveckla varumärken idag måste man tänka nytt och där tror jag väldigt mycket inte bara på DDBs arbetssätt utan även på de människor som jobbar där. Dessutom känns det extra spännande att kliva på just nu med Tove & Jacob vi rodret och vara en del av den resa de vill ta byrån på. En del av den utvecklingen och en av anledningarna till att jag är här är just för att integrera pr i byråns erbjudande på ett mer strukturerat sätt, säger hon i en kommentar.

Fredrik Thambert

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.