Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Folk på väg

DDB värvar från North Kingdom

Publicerad: 16 februari 2015, 12:55

Emanuel Lantz.

Foto: Pressbild.

DDB Stockholm plockar in Emanuel Lantz från North Kingdom. Han blir digital account director och kommer att arbeta med bland annat Försvarsmakten.


Ämnen i artikeln:

North KingdomDDB

Hos North Kingdom har Emanuel Lantz varit business director med ansvar för kunder som Google, TV4 och Lego. Innan dess var han digitalchef på DGA och hjälpte också till att utveckla Gyro-nätverkets digitala erbjudande. Nu går han till DDB Stockholms 35 man starka digitala avdelning.

– Jag vill vara pionjär i utvecklingen av hur varumärken kommunicerar med människor och företag i framtiden.  DDBs spännande resa med ett unikt digitalt erbjudande och fokus på att förändra vad kommunikation kan vara attraherar mig starkt. Det här kommer bli jättekul, säger Emanuel Lantz i ett pressmeddelande.

Byrån har dubblerat sin digitala styrka sedan 2013 och siktar på att växa ytterligare:

– Emanuel är den perfekta kombinationen för oss. Djup kunskap i att strategiskt leda varumärken i den digitala omställningen och samtidigt stor förståelse för hur digitala varumärkesupplevelser i absolut världsklass skapas. Vi är väldigt glada över att få in hans energi och kunskaper i vår fortsatta resa, säger Carl Nordling, digital chef på DDB.

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

North KingdomDDB

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.