Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Folk på väg
Publicerad: 12 Maj 2015, 06:49
Petter Dixelius.
Petter Dixelius lämnar Saatchi & Saatchi där han legat bakom flera av byråns hyllade kampanjer. Nu går han till DDB Stockholm.
De senaste fem åren har Petter Dixelius varit med och skapat flera uppmärksammande och prisbelönade kampanjer, bland annat "Ariel Fashion Shoot" och kommunikationen för festivalerna Popaganda och Elmsta 3000 Horror Fest. Nu går han vidare till DDB Stockholm där han får titeln senior copywriter.
– Jag har trivts superbra på Saatchi så det känns på ett sätt lite vemodigt att lämna. Samtidigt ska det bli otroligt spännande att börja på DDB, säger Petter Dixelius i en kommentar.
Tidigare har han arbetat på Jung von Matt och Fältman & Malmén.
–Petter har en sällsynt intressant mix av rutin och spännande tankar innanför rocken som vi nu kan ställa till våra kunders förfogande. Dessutom verkar han vara en mycket trevlig och klok person, säger Olle Langseth, copy på DDB, om rekryteringen.
Fredrik Thambert