Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Folk på väg

De är jury i Swedish Content Awards

Publicerad: 21 mars 2018, 14:26

Här är den namnkunniga skaran som ska kora vinnarna till Swedish Content Agencies gala.


Ämnen i artikeln:

Swedish Content AgenciesSwedish Content AwardsContentbyråer

Den 30 maj presenteras vinnarna i Swedish Content Awards på Berns i Stockholm. I år kommer juryn att titta extra noga på tre områden i sin bedömning: mod, innovation och effekt. Det sistnämnda återspeglas i valet av juryordförande som är Mats Rönne, en av grundarna till effekttävlingen 100-wattaren.
– I årets jury sitter några av landets bästa på att bedöma kreativ höjd och kundeffekt av content marketing. Just det vi särskilt vill belöna från och med i år med våra specialpriser inom mod, nytänkande och genomslag, säger Madeleine Bäck, vd för Swedish Content Agencies, i en kommentar.

Juryn för Swedish Content Awards 2018:
Mats Rönne, rådgivare inom marknadsföring och juryns ordförande.
Pia Grahn, vd, Regi Research & Strategi
Redwaan Hossain, Digital Manager, adidas
Ulf Hermansson Samell, marknadschef/chef utbildningar och event, Sveriges Annonsörer
Fredrik Svedjetun, chefredaktör och konceptchef, Resumé
Andreas Widman, head of marketing, Hyper Island
Geta Margareta Kroon, Varumärkes- och kommunikationsstrateg
Therese Bohlin, COO på Prime och United Minds
Eva Lundström, Marknadsdirektör Scandic
Annelie Demred, Vice president product and strategy, Bambuser
Björn Lorentzi, strategikonsult och vd Media 720
Kristoffer Rengfors, marknadschef, Flightmate AB
Katarina Gentzel Sandberg, affärsutvecklare och senior partner, Gullers Grupp
Jonas Burvall, Chief Marketing- and Communications Officer, Nordic Cinema Group
Johanna Snickars, kommunikationschef, Microsoft.

Fredrik Thambert

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.