Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Folk på väg

De får nya roller på Nordic Morning

Publicerad: 9 september 2021, 13:02

Carl Tottie och Nick Burcher.

Foto: Press

Nordic Morning strukturerar om i de egna leden och målet blir ökat strategiskt fokus.


Ämnen i artikeln:

Nordic Morning

Carl Tottie, tidigare chef för servicedesign och utveckling samt chef för digitalt innehåll, blir agency director och nordisk chefsstrateg på Nordic Morning. I sin nya roll ska han öka det strategiska fokuset och på så sätt anpassa byrån mer till kundbehovet.

– Den nya rollen stärker fokuset på vår nordiska strategi. Det gör det möjligt för mig att behålla nära kundkontakt och leverera utifrån marknadens föränderliga förutsättningar, säger han i ett pressmeddelande.

Dessutom får Nick Burcher, chef för martech och media, rollen som nordisk driftchef (nordic director of operations and execution).

– Jag är glad över att ta mig an denna roll som innebär samarbete med våra kontor i Stockholm, Helsingfors och Malmö. Jag ser fram emot att dra nytta av vår byrås nordiska närvaro ännu mer och det ska bli spännande att snabba upp utvecklingen av alla nya möjligheter, säger Nick Burcher enligt pressmeddelandet.

Nordic Morning jobbar med varumärken som Ica, Arla och SEB. Både Nick Burcher och Carl Tottie ingår i det nordiska management-teamet på bolaget, vilken leds av vd Märit Sareyko.

Alicia Price

Reporter

alicia.price@resume.se

Ämnen i artikeln:

Nordic Morning

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News