Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag14.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Folk på väg

De gör Berghs slututställning

Publicerad: 3 April 2018, 11:45

Övre rad fr vänster: Molly Nordgren, Camilla Wemmenlöv, Carina Ortiz, Emelie Svensson, Frida Ohlander Danielsson Nedre rad fr vänster: Josefin Fridlund, Tom Hallgren, Hanna Adelstål, Clara Axner, Josefin Günther.

I år gör Berghs om sin examensutställning till ett tvådagarsevent. Här är de tio personerna som fått ansvar att sy ihop evenemanget.


Ämnen i artikeln:

StudenterBerghs

Varje vår arrangerar Berghs sin Grad Show där studenterna visar upp sina examensprojekt. En grupp på tio personer utgör Studentbyrån som kommer att konceptualisera och genomföra uställningen på uppdrag av skolan.
– Att besöka Berghs Grad Show är en häftig upplevelse, men det är inte alltid enkelt att navigera sig igenom den. Det här året hoppas vi kunna förstärka upplevelsen för våra besökare att ta in den mångfald av innovativa kommunikationslösningar som studenterna skapat under tiden på Berghs, kommenterar Camilla Wallander, vd på Berghs.

Årets upplaga av Grad Show har ett tightare mer komprimerat format på två dagar.
– I år är uppdraget till Studentbyrån att ge projekten större uppmärksamhet, både under den fysiska utställningen och över tid. Vi har därför bett om ett större fokus kring den digitala presentationen och säkerställa att den integreras i utställningen på ett smart sätt, säger Christopher  Waldekrantz, marknadschef på Berghs och beställare av Grad Show.

2018 års Studentbyrå består av:
Camilla Wemmenlöv, digital kreatör
Carina Ortiz, digital kreatör
Clara Axner, strateg
Emelie Svensson, grafisk formgivare
Frida Ohlander Danielsson, PR
Hanna Adelstål, copywriter
Josefin Fridlund, AD
Josefin Günther, PR
Molly Nordgren, strateg
Tom Hallgren, grafisk formgivare.

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

StudenterBerghs

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.