Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Folk på väg

De tar chef från Meter

Publicerad: 9 januari 2015, 12:48

Magnus Abrahamsson.

Foto: Elin Pukite.

Brand New Content värvar Meters utvecklingschef Magnus Abrahamsson. Hans nya roll blir som koncept- och innehållsutvecklare.


Ämnen i artikeln:

Brand New Content

Magnus Abrahamsson kommer närmast från Meter och har tidigare arbetat på OTW, Silverback, Strix och TV4. På Brand New Content, som bland annat gör "Brottscentralen" för Aftonbladet, kommer han att utveckla bolagets erbjudande och produktioner.

– Det här är ett drömjobb – att äntligen få jobba med framtidens berättande i rätt sammanhang. Brand New Contents hela idé väcker samma härliga lust jag en gång kände när jag började med TV, säger han i en kommentar.

Bolaget som grundades 2012 växer så det knakar och fler nytillskott är på ingång.
– Vi har som mål att attrahera några av tv-branschens skarpaste och mest förändringsbenägna hjärnor som ser möjligheter där andra ser kris. Magnus passar definitivt in i den kategorin och jag är glad som en speleman över att han nu ansluter till gänget, säger Anders Sundberg, vd på Brand New Content i ett pressmeddelande.

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

Brand New Content

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.