Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag24.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Folk på väg

De tar över Brand Experience Scandinavia

Publicerad: 21 September 2015, 12:08

Nils Ludvig Kulling och Julia Fridén

Brand Experience Scandinavia AB förstärker och rekryterar Nils Ludvig Kulling från Just Cruzin Production. Samtidigt blir Julia Fridén ny byråchef.


Ämnen i artikeln:

Brand Experience ScandinaviaEventbyråerXperience Group

Nils Ludvig Kulling, som börjar som vd på Brand Experience Scandinavia i dag, kommer närmast från Just Cruzin Productions (JCP). Från hösten 2007 då han startade upp verksamheten i Sverige har omsättningen vuxit till 52 miljoner och antalet anställda uppgår till 20 personer.

– Han har visat att han kan skapa tillväxt med mycket säljdriv och ett aktivt ledarskap. Nu ska Brand Experience Scandinavia växa från 45 till 100 miljoner på fem år, säger Patrick Walldén som är vd för nätverket XperienceGroup där byrån ingår i ett pressmeddelande.

Nils Ludvig Kulling säger så här om sin flytt i en kommentar:
– Det som lockat mig är den uttalade målsättningen att göra Brand Experience Scandinavia till en av Nordens främsta byråer inom konsument-, lifestyle- och produktkommunikation.

Samtidigt avancerar Julia Fridén – som har jobbat inom koncernen sedan 2010 och från maj 2014 på Brand Experience Scandinavia – till att bli byråchef.

– Det har varit en rolig resa och jag är glad över att ha varit med sedan start. Nu börjar nästa kapitel. Jag är väldigt stolt över att få förtroendet och är taggad till tusen att utveckla Brand Experience Scandinavia tillsammans med alla kompetenta kollegor och fantastiska kunder,  säger Julia Fridén i en kommentar.

Brand Experience Scandinavia är i dagsläget tio anställda, omsätter 45 miljoner och arbetar bland annat med kunder såsom LG Electronics. Under hösten kommer ytterligare ett antal personer att anställas.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.