Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Folk på väg

Digital expert till Sveriges Annonsörer

Publicerad: 29 September 2015, 06:45

Malin Johansson, nu digital rådgivare på Sveriges Annonsörer

Sedan drygt ett år tillbaka erbjuder Sveriges Annonsörer digital rådgivning via onlinestrategen Rufus Lidman. För att möta upp mot den ökande efterfrågan från medlemmarna förstärker Sveriges Annonsörer nu sin omfattande tjänsteportfölj med ytterligare en digital rådgivare i Malin Johansson.


Ämnen i artikeln:

Sveriges AnnonsörerRekryteringDigital

För en tid sedan presenterade IRM att de höjer prognosen för digitala medier som förväntas nå all time high med en omsättning på 14 miljarder kronor under nästa år. Att den digitala tillväxttakten accelererar märks också hos hos Sveriges Annonsörer. Under andra halvåret 2014 träffade Sveriges Annonsörers digitala rådgivare, Rufus Lidman, närmare 50 medlemsföretag, och efterfrågan har fortsatt öka stadigt.

I år har än så länge den digitala rådgivningen innefattat fler än 150 uppdrag. Förstärkningen kommer i form av den digitala expertrådgivaren i Malin Johansson, specialist på övergripande digitala strategier samt e-mailmarketing och sociala medier.

– Responsen från medlemsföretagen när det gäller den digitala rådgivningen har varit över förväntan. Att det fanns ett behov därute att få en guidning i hur man bäst optimerar sina digitala satsningar visste vi, men att efterfrågan skulle vara så pass stor var inget vi förutspått. I vårt uppdrag som intresseorganisation ligger att möta våra medlemmars behov, så vi är nu oerhört glada över att kunna ta in ytterligare en professionell och kompetent resurs på det digitala området, säger Jannice Borekull, vice vd och marknadschef på Sveriges Annonsörer i ett pressmeddelande.

– Med tanke på att många annonsörer upplever osäkerhet inom digital marknadsföring känns det väldigt roligt att bidra med betydelsefull kunskap, samt att ge råd till annonsörer om vilka digitala medel de bör fokusera på för att effektivast nå sina digitala mål, kommenterar Malin Johansson, ny digital rådgivare på Sveriges Annonsörer.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.