Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Folk på väg

Edelman Deportivo rekryterar från ANR BBDO och Uncle Unicorn

Publicerad: 18 januari 2018, 13:15

Anna Werkell och Sofia Weman.

För att möta upp mot alltfler strategiska helhetsuppdrag forstätter Edelman Deportivo att rektrytera kompetens från reklamsidan och rekryterar från Anna Werkell ANR BBDO och Sofia Weman på CP+B.


– Att skapa kulturellt relevant helhetskommunikation blir allt viktigare för våra kunder och där har vi en stark position och ett unikt tillvägagångssätt. Att få in Anna och Sofia i detta skede känns helt rätt – deras tankar om vad kommunikation är idag och kommer att vara imorgon gifter sig bra med resten av gänget på byrån, säger Lotta Onajin, vd på Edelman Deportivo i ett pressmeddelande.

Anna Werkell blir den nionde kreatören på Edelman Deportivo och går in som senior copywriter med kunder som Unicef, Google och Renault. Anna kommer senast från ANR BBDO och var dessförinnan på Volontaire. Enligt Lotta Onajin var Anna Werkell en utav anledningarna till att Comviq (där Lotta tidigare var marknadschef) valde ANR BBDO i byråpitchen för snart två år sedan - då Anna valde att sjunga manifestet live i pitchmöte.

Sofia Weman går in som head of operations och kundansvarig och kommer förutom kunduppdrag jobba nära Lotta Onajin och Amanda Lindgren (vice vd) iatt delta i övergripande arbetet med att driva byrån framåt. Medan Amanda Lindgren i fortsättningen kommer att ansvara för att driva byråns kreativa och strategiska produkt framåt, kommer Sofia Weman att se till hur byrån nyttjar rätt resurser och processer för att uppnå detta. Sofia Weman kommer senast som byråchef från CP+B och har dessförinnan projektledarerfarenhet från bland annat King.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.