Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Folk på väg

Edelman Deportivo värvar BBH-kreatör

Publicerad: 11 November 2016, 12:01

Martin Jon Adolfsson, ny på Edelman Deportivo.

Foto: Edelman Deportivo

Edelman Deportivo värvar BBH-kreatören Martin Jon Adolfsson som ny Creative Director. I samma veva plockar de hem tre vinster på Change Awards.


Ämnen i artikeln:

KreativitetPR-ByråerKampanjRekryteringEdelman DeportivoEdelman Stockholm

Edelman Deportivo går som tåget. I natt kammade byrån hem tre vinster för den uppmärksammade kampanjen "Give a Beep" för Hövding, under den internationella tävlingen "Marketing Can Change The World Awards". Give a Beep vann i kategorierna Chairman's Award, Best Use of Technology och Innovation of the Year.

Nu värvas dessutom kreatören Martin Jon Adolfsson från BBH London till gänget i Stockholm. Martin Jon Adolfsson har varit med och skapat den uppmärksammade Samsung Bedtime VR Stories. Han har tidigare arbetat på bland annat TBWA, CP+B, Anomaly och R/GA. På Edelman Deportivo tar han sig an rollen som Creative Dreictor.

– Redan från första stund så klickade det, Edelman Deportivo är en av de mest fantastiska tänkarna jag stött på. De blandar storytelling med innovation för att skapa kulturellt förankrad och förtjänad magi, säger Martin Jon Adolfsson i en kommentar.

Edelman Deportivo har kunder som Tele2

Julia Lundin

Redaktör Resumé Insikt

julia.lundin@resume.se


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.