Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Folk på väg

Edelman Deportivo värvar Mimmi Sköldberg

Publicerad: 9 december 2016, 08:02

Mimmi Sköldberg

Foto: Pressbild/Tele2

Edelman Deportivo värvar Mimmi Sköldberg som client strategist. Hon arbetade senast som Brand Manager på Comviq där hon etablerat varumärkets kommunikationsplattform "Billigt, Billigt, Billigt" och deras framgångsrika reklamkoncept med Karim.


Ämnen i artikeln:

Mimmi SköldbergStrategiEdelman Deportivo

Mimmi Sköldberg kommer att jobba som kundansvarig och varumärkesstrateg med några av byråns största kunder.

– Vi har haft förmånen att jobba med Mimmi i olika projekt för Comviq genom åren och har alltid känt att hon är en av oss. Mimmis förståelse för kreativ kommunikation, kombinerat med hennes unika affärserfarenhet från kundsidan, gör henne ovärderlig för att bygga det vi vill göra framåt – kulturellt relevant kommunikation som stärker våra kunders affärer", säger Amanda Lindgren, vice vd på Edelman Deportivo i ett pressmeddelande.

– Det ska bli otroligt spännande att få ansluta till det duktiga teamet på Edelman Deportivo. De har definitivt det driv och den utmanaranda som jag söker men vi matchar även varandra när det gäller kultur och värderingar, vilket är minst lika viktigt. Att få jobba både strategiskt och nära den kreativa processen känns fantastiskt roligt och jag ser verkligen fram emot att sätta igång och jobba, säger Mimmi Sköldberg i en kommentar.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.