Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Folk på väg
Publicerad: 28 Januari 2015, 10:52
Thomas Eriksson.
Foto: Pressbild.
Egmont förstärker sin digitala satsning genom att anställda Thomas Eriksson som förlagsredaktör. Han kommer närmast från Schibsted, där han arbetade på Aftonbladet och var med i uppstartsfasen av Omni.
På Egmont ska Thomas Eriksson leda en webbredaktion som producerar innehållet för Vagabond, Auto Motor & Sport, King och ett par andra sajter.
– Det känns väldigt roligt att få vara en del av Egmonts stora satsning. Det är ett spännande mediehus som kan nå ännu större framgångar digitalt, säger han i ett pressmeddelande.
Förlaget skriver att de har lyckats slå flera trafikrekord hittills i år, och att den digitala satsningen fortskrider.
– Vi är väldigt glada över att ha fått ombord Thomas. Vi tror starkt på våra välkända varumärken och ser ett stort intresse från annonsörer inom våra nischer. Vi kommer att fortsätta satsa rejält på vår digitala del under året som kommer, kommenterar John Severinson, digital direktör på Egmont Publishing.
Fredrik Thambert