Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Folk på väg

Elina Malm till Modern Women Media

Publicerad: 23 November 2016, 08:38

Elina Malm.

Foto: Pressbild

Lämnar Metro Mode för att bli innehållschef på Stampens kvinnosatsning.


Ämnen i artikeln:

Modern Women MediaMetro Mode

Elina Malm har en mångfacetterad bakgrund i mediebranschen. Närmast kommer hon från jobbet som redaktionschef på Metro Mode. Tidigare har hon haft roller som webbredaktör och sociala medier-ansvarig på Aftonbladet, webbredaktör på TV4, kommersiell redaktör och copywriter hos Bonnier tidskrifter på Creative sales samt redaktör och copywriter på MiniMedia.

På det nya jobbet hos Stampenbolaget Modern Women Media blir Elina Malm innehållschef med övergripande redaktionellt ansvar för bolagets sajter och kanaler i sociala medier.
– Kärnan i vårt erbjudande är innehåll som engagerar och vi satsar för att fortsätta utveckla våra sajter. Jag är glad att få Elina ombord och hon får en nyckelroll i satsningen för att öka värdet för besökarna i våra kanaler, säger Johan Rydell, operativ chef på MWM i ett pressmeddelande.

I MWM ingår sajter som Devote, Rodeo, Familjeliv och Bröllopstorget.
– Jag är peppad för uppdraget och ser fram emot att utveckla innehållet på redan starka sajter med hög trafik. Det är ett grymt team på MWM och jag ser fram emot att bli en del av det, säger Elina Malm.

Fredrik Thambert


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.