Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag25.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Folk på väg

Emilia de Poret till Klarna – ska leda satsningen på modevärlden

Publicerad: 9 November 2020, 10:27

Emilia de Poret driver bland annat modepodcasten ”Säker stil” med Ebba Kleberg von Sydow.

Klarna vill ta en tydligare position inom modecommunityt. Nu anställer de modejournalisten och Morgonsoffan-profilen Emilia de Poret.


Ämnen i artikeln:

Klarna

Klarna har de senaste två åren försökt hitta en position inom nischade communities. Tydligast har det varit inom modevärlden där de utöver kampanjer med Bea Åkerlund och Lady Gaga inlett samarbete med Elle, erbjudit exklusiva sneakers till skointresserade och lanserat sitt egna Klarna-kort.

PODD: Skuldfällan växer – är Klarna FÖR Smoooth?

Nu tar de nästa steg i satsningen genom rekryteringen av Emilia de Poret. Modeprofilen Emilia de Poret är bland annat känd för sin bok och podd ”Säker stil”, som hon driver med Ebba Kleberg von Sydow, och som modeexpert hos både TV4 och hos Elle. I rollen som fashion director på Klarna kommer hon vara strategisk och kreativ rådgivare för Klarnas svenska satsning på mode.

LÄS MER: Showbiz, konverteringar och skuldsättning – därför är varumärket allt i Klarnas strid om USA

– Att en bank anställer en fashion director är inte helt självklart - men sen är Klarna också så mycket mer än en bank. Jag ser verkligen fram emot att få vara med på Klarnas resa med att utveckla framtidens shopping och bidra med min erfarenhet av att inspirera och guida konsumenter till medvetna val, säger Emilia de Poret, fashion director på Klarna.

De två parterna har sedan tidigare en relation genom att Emilia de Poret genom olika projekt marknadsfört Klarna i Säker Stil-podden.

- Det har varit händelserika år för Klarna med alltifrån ny rekordvärdering till lansering på flera nya marknader och att ansluta till Klarna i en tid när e-handeln är mer relevant än någonsin känns otroligt spännande. När Klarna går in på nya marknader så är det som shoppingtjänst, men i Sverige uppfattas Klarna inte som det på samma sätt så jag ser verkligen fram emot att bidra till att stärka Klarnas position som shoppingtjänst även i Sverige, fortsätter Emilia. 

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

Klarna

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.